עמדות טעינה לרכב חשמלי בישראל

עמדות טעינה לרכב חשמלי בישראל

האם אנחנו לקראת מהפכה ירוקה בישראל? האם התשתיות עומדות להשתנות בכל הקשור לעמדות טעינה לרכב חשמלי? על פי עדכונים אחרונים (אוגוסט 2019), פרסם משרד האנרגיה על תחילת הקמה של תשעים ושבע עמדות טעינה בתחנות דלק, בכבישים רבים, בצמתים מרכזיים ובמרכזי קניות ברחבי הארץ, זאת בעקבות הצפי של המועצה הלאומית לכלכלה לביקוש הגדל בעמדות טעינה לרכבים חשמליים בכל מרכזי הערים בישראל.

עמדות טעינה לרכב חשמלי בישראל

מי כיום כבר עסוק בהקמת עמדות טעינה?

חברות פרטיות שזכו במכרז ומתחילות להקים בתחומיהן עמדות טעינה לרכבים חשמליים ומספר רשויות מקומיות בסיוע של שני מיליון שקל עבור הקמה של ארבע עשר עמדות טעינה לרכבים חשמליים, כאשר חלק מהרשויות הינן גדרה, רמת השרון, צפת, ירושלים, מצפה רמון, מודיעין, נתיבות ועוד. עמדות הטעינה הללו יוקמו ככל הנראה בחניונים שפתוחים 24 שעות לציבור הרחב. בענף האנרגיה הביעו ביקורת נוקבת אודות המכרז, שכן הוא לא מרחיב את ההקמה ליותר עמדות טעינה מהירות, בעקבות צפי וצורך רב בהרבה יותר עמדות טעינה ברחבי הארץ. בענף צופים גם כי ככל שיש עלייה בביקוש אחר רכב חשמלי, המגזר הפרטי יאלץ לתת מענה ללא תמיכה ממשלתית.

זמן טעינה מקוצר

עוד נמסר ממשרד האנרגיה שזמן הטעינה קוצר באופן משמעותי ושעמדת הטעינה האולטרה מהירות, שההספק שלהן הוא עד 150 קילוואט ומעלה, תאפשר להטעין את המכונית בשבע דקות  בודדות ובלבד שהמכונית תתאים להטענה מהירה שתספק נסיעות לטווחים של 100 ק"מ. לעומת זאת, עמדות טעינה מהירות שההספק שלהן הוא עד 50 קילוואט תאפשרנה טווח נסיעה של 100 ק"מ בזמן של עשרים דקות טעינה.

העולם הולך למהפכה בתחום הרכב

מתי כל זה קורה?

משרד האנרגיה ישלם 75% מעלויות ההקמה של כל עמדת טעינה מהירה והן תהיינה צפויות להיות מוכנות עד לשנת  – 2020. מכרז העמדות המהירות יתלווה לעוד מכרזים שהתפרסמו בהקשר לעמדות טעינה איטיות שיוקמו בכל הארץ. במסגרת כל אותם מכרזים, יוקמו קרוב ל – 2500 שקעים של טעינה רגילים לכל רכב חשמלי. הפרויקט הזה הוא שיתוף בין אגף התקציב של משרד האוצר והמנהלה של תחליפי דלק והתחבורה חכמה.

שר האנרגיה, יובל שטייניץ, בישר כי מדובר בצעד משמעותי בדרך להגשמת החזון שהוא עצמו מוביל לגמילתה של מדינת ישראל מכל האנרגיה המזהמת, לכל היותר עד לשנת 2030. פריסה בכל רחבי הארץ של עמדות טעינה תאפשרנה טעינה יעילה ואפקטיבית לכל בעלי כלי הרכב החשמליים, כאשר במרוצת הזמן רק תעודד ותיצור תנופה גדולה לעבור לכלי רכב חשמליים לכל אזרח שמעוניין בכך. כמו כן, אמר השר שמשרד האנרגיה ממשיך כל העת לפעול לקידום העניין, שיוביל להפחתה משמעותית בזיהום האוויר ולחיסכון גדול בעלויות.

 

שתפו את הפוסט אם אהבתם

אודות גרינספוט

גרינספוט מספקת גישה נוחה לתחנות טעינה לרכבים חשמליים על ידי השקעה מתמדת בתשתיות במרחב הציבורי לרכבים חשמליים.

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

אנרגיה חשמלית לרכבים