קניית רכב חשמלי בישראל

קניית רכב חשמלי בישראל

היכונו – כל העולם כבר החל במעבר לרכבים חשמליים. זה לא מכבר שענף הרכב נע במהירות לכיוון רכישה של מכונית חשמלית. השאלות הבלתי נמנעות הינן – איך זה ישפיע עלינו כנהגים? מה נפסיד ומה נרוויח מרגולציית רכבי החשמל והאם זה משתלם בכלל לרכוש רכב חשמלי בישראל? על הכל במאמר הבא.

קניית רכב חשמלי בישראל

המגמות בשוק הרכב ברורות יותר מתמיד בכל הקשור למעבר לרכב חשמלי. נראה שבכל העולם וגם בארץ מדיניות יצרני הרכב בכיוון ישיר לעבר רכבים בעלי הסוללה השקטה לעומת כל הרכבים שעדיין נמצאים בשימוש מרובה וממשיכים לזהם את הסביבה. אולם, לא מדובר כאן רק באספקט סביבתי, כל יצרניות הרכב ובכירים בעולם כולו כבר הפנימו שעלות מחיר הדלק הגבוה יחד עם כל עלויות התחזוקה של המכוניות הרגילות הן בעיקר נטל שמתגבר על כלל האוכלוסייה בעולם ויש לבדוק את כל פתרונות התחבורה שמתבססים על אנרגיה ירוקה. בהתאם לזאת יש מגמה בולטת בכל המגזרים, לעבור לרכבים חשמליים בישראל.

שוק המכוניות החשמליות בישראל

ההערכה בעולם שעד שנת 2027 כמות הרכבים החשמליים תהייה שווה לכמות הרכבים שפועלים על בנזין. אין ספק שהדבר גם ישפיע על כל הענף הרכב גם בישראל והשוק של מכוניות החשמליות בארץ רק יתגבר, מה שכרגע תקוע בעיקר בשל תשתית לא מפותחת דיו. כיודע, בארץ עדיין מקרטעים בכל נושא הרגולציה שקשורה לאספקת עמדות טעינה לרכבים חשמליים, עמדות שמספקות במהירות מרבית את החשמל ומאפשרות טווחי נסיעה ארוכים. על אף כי נדמה שנעשה מאמץ גדול בשנה האחרונה להדביק את הקצב בנושא זה, עדיין אין תשתית יציבה ואיתנה שמאפשרת מעבר מידי למכוניות חשמליות. גם במשרד האנרגיה בישראל נרשמת שאיפה שעד שנת  2035 ישראל תעבור לרכבים חשמליים בלבד וכעת עסוקים ברגולציה ובמענק של אלפי אישורים להקים עמדות טעינה לרכבים חשמליים במקומות אסטרטגיים ברחבי הארץ.

רכב חשמלי שיתופי

למה בכל זאת יהיה מומלץ לרכוש רכב חשמלי?

כל עוד לא מכלילים את הנחיצות בתשתית איתנה ונגישות לרכבים חשמליים יש הרבה יתרונות ברכישה של רכב חשמלי על רכב בנזין. מלבד העובדה שהיום אפשר לרכוש רכבים בקלות במימון מלא ובהחזר חודשי קבוע, ההערכה היא שמחיר של רכב חשמלי בשנים הקרבות יהיה במגמת ירידה מתמשכת בעקבות הירידה שצפויה במחירים של הסוללות של הרכבים. בנוסף לכך, הוצאות התחזוקה עבור רכבים חשמליים הן נמוכות, זאת בהשוואה לרכב בנזין או דיזל. בנוסף, מחירי החשמל בארץ בהשוואה לעולם הינם זולים בהרבה לעומת מחירי הדלק בארץ שגבוהים יותר ולכן השימוש בטעינת רכב בחשמל על פני מילוי דלק נעשית יותר ויותר משתלמת.

גם במשרד האנרגיה מאוד מעוניינים במעבר לרכבים חשמליים, אולם בהתאם לצפי של מומחים בתחום הרכב שהוא נטול בנזין ודיזל, המעבר עשוי לגרום לישראל הפסד של כמה מיליארדים מהכנסות ממיסים.

שתפו את הפוסט אם אהבתם

אודות גרינספוט

גרינספוט מספקת גישה נוחה לתחנות טעינה לרכבים חשמליים על ידי השקעה מתמדת בתשתיות במרחב הציבורי לרכבים חשמליים.

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

אנרגיה חשמלית לרכבים