דרום אדום, ירוק

ביקור בקיבוץ יד מרדכי יחזיר אתכם לימי הקמת המדינה באווירה נוסטלגית ונטולת דאגות – גם לרכב החשמלי שלכם. גרינספוט ממליצה על טיול בטעם של פעם בקיבוץ יד מרדכי, גם (ולא רק) לבעלי כלי רכב חשמליים.
דרום אדום, ירוק

עם ההגעה לצומת קיבוץ יד מרדכי נדמה לרגע שנעלמה לנו הדרך. הרי לפני כמה שעות התחלנו את הנסיעה בכביש 4 מראש הנקרה(!) ובכל הדרך הארוכה עברנו ערים, כפרים, יערות ונופים – ולפתע אנחנו מגיעים לצומת שכאילו אומר לנו "תודה שנסעתם על כביש 4, אתם מוזמנים לפנות ימינה לקיבוץ יד מרדכי". פנינו.

עם הכניסה לקיבוץ נפגשים בשלטי הכוונה המעידים שהגענו למקום עם קסם מיוחד. מעבר לפסלי האמנות המוצגים כמונומנטים ברחבי הקיבוץ, אנו נתקלים בשלטי "כל-בו", "מכבסה", "רפת", כל אלה ועוד שלטים בניחוח קיבוצי מקבלים את פנינו ואנו מתקדמים למקום שנקרא "בית האוסף" – בית הבנוי בשחזור מדויק להפליא של חיי הקיבוץ של פעם הגורם ללא פחות מחזרה אחורה בזמן ולחוות את מה שכיום רואים בתמונות שחור לבן – במציאות. אין ספק שהילדים (וגם המבוגרים), אשר יתקלו בפטיפון ובבקבוק סיפולוקס לראשונה יתהו במה מדובר וכיצד לעזאזל משתמשים באלו…

לא רחוק מבית האוסף נמצא פסל גדול ממדים של מרדכי אנילביץ, המפקד היהודי הנודע ממרד גטו וורשה שעל שמו קרוי הקיבוץ. הפסל, המצוי במתחם האנדרטה המטופח, מספר את סיפורו של הלוחם המפורסם. עוד מוצג במתחם אתר שחזור הקרב הממחיש את הלחימה העיקשת על יד מרדכי אשר התרחשה במלחמת העצמאות. במתחם, אשר עמידה בו והתבוננות מעמיקה יכולה להעלות בדמיונות מה התרחש, מוצגים משוריינים מתקופת הקרב, בונקרים ותעלות אשר נשמרו ושוחזרו, מגדל המים שהופצץ ונשמר ועוד אלמנטים רבים הפזורים בשטח הממחישים בצורה יוצאת דופן את הקרב ההרואי על הקיבוץ.

את יד מרדכי אי אפשר להזכיר ללא מכוורת הדבש המפורסמת. המכוורת, אשר שמה נודע בכל הארץ ובעולם, מציגה מרכז מבקרים לכל המשפחה העוסק בביקור במכוורת עצמה, בצפייה על תהליך הפקת הדבש וייצורו, טעימות מסקרנות ואף פעילות לילדים העוסקת בהפקת הדבש ובייצורו. בסיום הפעילות ניתן אף לפרגן לדבורים ולרכוש בחנות הבוטיק את מוצרי הדבש המפורסמים של הקיבוץ ולאחר מכן לשבת ביער יד מרדכי הסמוך ולהנות מארוחה מהנה בחיק הטבע.

כוורת הדבש המפורסמת (קרדיט: קיבוץ יד מרדכי)
יער יד מרדכי (קרדיט: ארכיון קק"ל)

סיימתם את היום כיף בקיבוץ יד מרדכי? אל תדאגו לרכב החשמלי שלכם, שכן הקיבוץ התחדש לאחרונה בעמדת טעינה מתקדמת לכלי רכב חשמליים. עמדת הטעינה אשר הוקמה במסגרת שיתוף פעולה יחד עם חברת Greenspot הינה תוצרת חברת EV-METER הישראלית המפורסמת בעמדות הטעינה המתקדמות שלה. העמדה, העובדת בזרם AC, הינה בעלת הספק זרם עד 22  kw/h ובעלת כבל טעינה Type2 מובנה, ממוקמת בחנית מוזיאון יד מרדכי משואה לתקומה, העוסק בצורה מכובדת וראויה ביותר בשואת יהודי הגולה במהלך מלחמת העולם השנייה. עוד מסופר במוזיאון אודות סיפורי התקומה השונים ובפרט על העלייה לארץ ישראל המנדטורית עם סיום המלחמה. המוזיאון, המתוכנן בצורה מכובדת וייחודית, מפרט את ההיסטוריה של העם היהודי בתקופת השואה, מציג פריטים מיוחדים שנאספו ונשמרו במהלך השנים ומלמד רבות אודות התקופה.

אין ספק שביקור ביד מרדכי משלב בתוכו סיפורי עבר מרתקים ועתיד טכנולוגי המשולבים יד ביד בקיבוץ אטרקטיבי המספק בילוי לכל המשפחה. אזור הנגב הצפוני ידוע לא מעט בזכות פריחת הכלניות המופלאה המפורסמת בשם "דרום אדום", אך יד מרדכי מציג שגם בתקופה שבה הכלניות אינן פורחות, הקיבוץ פורח וירוק – יותר מאי פעם.

עמדת הטעינה אשר הוקמה במסגרת שיתוף פעולה יחד עם חברת Greenspot (קרדיט: גרינספוט)

שתפו את הפוסט אם אהבתם

אודות גרינספוט

גרינספוט מספקת גישה נוחה לתחנות טעינה לרכבים חשמליים על ידי השקעה מתמדת בתשתיות במרחב הציבורי לרכבים חשמליים.

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

אנרגיה חשמלית לרכבים