האריה של ניסאן

ניסאן משיקה את ה-Ariya, הרכב החשמלי החדש (והמתקדם) של החברה.

לפני יותר מעשור הציגה ניסאן לראשונה את דגם ה"ליף" שהיה הרכב החשמלי הראשון של החברה. שיווקו של דגם זה זכה להצלחה יחסית שכן מחיר הרכב היה נגיש לרכב כה טכנולוגי וחדשני בזמנו. הדור השני, שהיה מתקדם הרבה יותר זכה גם הוא להצלחה גדולה ומהווה מקדם שיווקי מובהק של החברה בכל הקשור לעולם הרכב החשמלי.

ועתה, נראה שניסאן מבצעת קפיצת מדרגה משמעותית עם חשיפת לוגו חדש ומודרני אבל בעיקר עם חשיפת דגם כל-חשמלי שבהתאם לצו האופנה מוצג כקרוסאובר בעיצוב קרבי ועתידני. ה-Ariya מבוסס על פלטפורמה חדשה מבין היוצר של ניסאן והחברה מאמינה שהרכב יזכה להצלחה גדולה. מידות ה-Ariya מכובדות עם 4.6 מטר לאורך, 1.85 מטר לרוחב והגובה הכולל עומד על 1.65 מטרים. בסיס הגלגלים של הרכב הינו 2.78 מטרים ובניסאן מבטיחים שנעשתה חשיבה מקיפה אודות מרחב תא הנוסעים ועל כן רצפת הרכב שטוחה אף היא. נפח תא המטען מספק ביותר את המשפחה הממוצעת עם 466 ליטרים לגרסת ההנאה הקדמית ו-408 ליטרים להנעה הכפולה.

מראה חדש ומודרני, קפיצת מדרגה של ממש (קרדיט: אתר היצרן)

ייתכן שה-Ariya קיבלה השראה מעיצוב הפנים המינימליסטי של טסלה, מכיוון שיש לה הרבה פחות כפתורים פיזיים כפי שהכרנו מדגמים אחרים של היצרן. הכפתורים הפיזיים היחידים הינם כפתור התנעת הרכב וכפתור תפריט ההתחלה להפעלת תצוגת מסך המולטימדיה בגודל 12.3 אינץ'. שאר הכפתורים מוצגים כתצוגה אופטית על משטח נקי ובהתאם לרוח הזמן לוח המחוונים מוצג באופן דיגיטלי עם מבחר אפשרויות תצוגה. בניסאן מבטיחים שגם בדגם זה תהייה מערכת ה-E-Pedal המפורסמת של החברה המאפשרת להאיץ, להאט ולבלום את הרכב בדוושה אחת בלבד, וזאת במקביל לכלל מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר.

מראה ייחודי שלא הכרנו בדגמים אחרים (קרדיט: אתר היצרן)

כאמור, ה-Ariya תשווק בשתי תצורות הנעה, קדמית וכפולה, כאשר לכל תצורה יש 2 סוגים של מארזי סוללות – 63 קוט"ש ו-87 קוט"ש כאשר טווח הנסיעה המוצהר עומד על בין 430 ק"מ למארז הסוללות הקטן ועד 610 ק"מ למארז הסוללות הגדול. בניגוד לדגם הליף, מארז הסוללות של ה-Ariya יהיה בעל קירור נוזל כלכך מתבקש ובעל תקן טעינה מהירה מסוג CCS. קירור מארז הסוללות יאפשר טעינה מהירה יותר של הסוללות וניהול צריכת אנרגיה חכם יותר.

תחילת שיווק הדגם יחל במהלך המחצית הראשונה של שנת 2021 ביפן. במחצית השנייה של אותה שנה ניסאן צופה התחלת שיווק ואולי אף יצור של הדגם באירופה ובארה"ב (כפי שביצעה עם הליף) ואז אנו בהחלט נקווה שנוכל לראות את הרכב בכבישי הארץ.

שתפו את הפוסט אם אהבתם

אודות גרינספוט

גרינספוט מספקת גישה נוחה לתחנות טעינה לרכבים חשמליים על ידי השקעה מתמדת בתשתיות במרחב הציבורי לרכבים חשמליים.

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

אנרגיה חשמלית לרכבים