חדש בישראל: BMW X1 & X3 Plug-in hybrid

היבואן המקומי החל בשיווק הגרסאות הנטענות של רכבי הפנאי הפופולריים
חדש בישראל: BMW X1 & X3 Plug-in hybrid

מגפת הקורונה והשפעותיה פגעה משמעותית בתוכניות הייצור של יצרניות הרכב השונות. כנגזרת ישירה מכך, נפגע גם מערך היבוא המקומי, כאשר השקות דגמים חדשים אשר היו צפויות להתקיים נדחו למועד לא ידוע. בהתאם לכך, כיף לשמוע עדכונים חיוביים והשקות של דגמים חדשים בתחום הרכב, במיוחד כאשר מדובר בעולם הרכב החשמלי.

דלק מוטורס, יבואנית BMW לישראל, השיקה במהלך השבוע האחרון את הגרסאות הנטענות של ה-X1 ו-X3, רכבי הפנאי של המותג הבווארי. השקה זו הינה חלק קטן מתהליך רכב היקף אותו מובילה BMW, תהליך בו היא צפויה להשיק לא פחות מ-13 דגמים חדשים וחשמליים לחלוטין בתוך פחות מ-3 שנים. אז נכון שכרגע אנו נאלצים "להסתפק" בגרסאות הנטענות של רכבי הפנאי, אך ברוח התקופה אלו בהחלט בשורות מעודדות וחיוביות לשוק הרכבים החשמליים.

BMW X1

רכב הפנאי הקטן של החברה דומה חיצונית לאחיו בעלי מנועי הבעירה פרט כמובן לשקט הטעינה הקדמי. חיצונית ה-X1 הונמכה, כנראה בגלל תוספת המשקל שהסתכמה בכ-300 ק"ג. נפח תא המטען הצטמק גם הוא עקב מארז הסוללות ועומד על 450 ליטרים מספקים. כמו כן, תא הנוסעים עדיין מציג את האיכות הגבוהה של היצרנית הגרמנית וכמו ב-5X הנטענת גם כאן ישנם פסי מתכת מוברשים שיזכירו לכם שאתם נוהגים בגרסה הנטענת של הדגם. רמת הגימור הינה הבכירה ביותר בהיצע הגרסאות של ה-1X וכוללת מושבי ספורט חשמליים, מערכת מולטימדיה מתקדמת, מערכת שמע Harman Kardon בעלת 12 רמקולים, גימורי "M" ועוד תוספות רבות. בתחום הבטיחות ה-1X יעטוף את נוסעיו במערכות בטיחות רבות הכוללות בלימה אוטונומית, זיהוי הולכי רגל ותמרורים, היגוי אקטיבי לסטייה מנתיב, התרעת עייפות, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

מתחת למכסה המנוע רכב הפנאי הקטן של החברה מקבל יחידה היברידית נטענת בעלת סוללה קטנה יחסית בקיבולת 10 קוט"ש אשר תעניק טווח נסיעה של 50 ק"מ (WLTP) על טהרת החשמל. ליחידה זו יצויד מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר מה שיספק בשילוב המנוע החשמלי הספק של 220 כ"ס והאצה של 6.9 שניות ל-100 קמ"ש.

מחירו של ה-1X הנטען עומד על כ-299,000 ₪, מחיר זהה לגרסה הבכירה ביותר של ה-1X בעל מנוע הבנזין.

BMW X1 (קרדיט: אתר היצרן)
12 רמקולים, גימורי "M" ועוד תוספות רבות (קרדיט: אתר היצרן)

BMW X3

רכב הפנאי הבינוני של החברה מציע מערכת טעינה זהה לדגם הסדאן e330 ובעל מארז סוללות בקיבולת 12 קוט"ש המספקים לטווח נסיעה של 54 ק"מ (WLTP) וההספק המשולב יחד עם מנוע 2.0 טורבו בנזין עומד על 292 כ"ס מכובדים ולמומנט של 43 קג"מ מכובדים ביותר בדרך ל-6.1 שניות ל-100 קמ"ש.

כמו ה-1X גם ה-3X הנטען ישווק ברמת הגימור "M" הכוללת תוספות עיצוב ייחודיות, לוח מכוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מסך מולטימדיה 10.25 אינץ', בקרת אקלים תלת אזורית ומרחב פנים רחב ביחס לקטגוריה. תא המטען לעומת זאת  צומצם משמעותית (בכ-100 ליטר) מדגם הבנזין ועומד על 450 ליטרים גם הוא.

תחום הבטיחות עשיר ביותר ונראה שביצרנית לא חסכו בדבר. דגם ה-X3 הנטען מצויד במערכת בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית וכמובן צליל חיצוני מלאכותי לבטיחות הולכי רגל, בלימת חירום בנסיעה לאחור, התרעת סטייה מנתיב כולל היגוי אקטיבי, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור ומלפנים, התרעה בפני התנגשות צידית התרעת עייפות. אין ספק שמדובר במערכות מתקדמות ביותר המהוות אמת מידה לטכנולוגיות העשירות הקיימות בתחום הבטיחות ברכב.

מחיר ה-X3  הנטען עומד על 399,000 ₪, מחיר דומה למדיי למתחרה הישיר בקטגוריה, ה-XC60 של וולוו המגיע בגרסת 8T היברידית-נטענת גם כן. לא מן הנמנע שאנשי השיווק של היבואנית יעשו מאמצים גדולים לנגוס בעוגה, שכן ה-XC60 הנטען מוביל המכירות בקטגוריה כבר זמן רכב ועתה קם לו מתחרה רציני מבית היוצר הגרמני.

BMW X3 (קרדיט: אתר היצרן)
מכוונים בגודל 12.3 אינץ', מסך מולטימדיה 10.25 אינץ', בקרת אקלים תלת אזורית ועוד (קרדיט: אתר היצרן)

שתפו את הפוסט אם אהבתם

אודות גרינספוט

גרינספוט מספקת גישה נוחה לתחנות טעינה לרכבים חשמליים על ידי השקעה מתמדת בתשתיות במרחב הציבורי לרכבים חשמליים.

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

אנרגיה חשמלית לרכבים