טעינה אלחוטית לרכב חשמלי

אחד היתרונות הבולטים של עמדת טעינה אלחוטית היא הפשוטות והנוחות בצורת טעינה זו אין צורך להתעסק כלל עם כבילה מיותרת ולחפש כל הזמן אחר עמדת טעינה על מנת להטעין את הרכב שלנו.
טעינה חשמלית לרכב

כמו הרכבים החשמליים שנראו בעבר כמו מדע בדיוני מרוחק ביותר, כך גם אופציית ההטענה שלהם באמצעות הטענה אלחוטית נשמעת מוזרה, עד כמעט לא הגיונית. מה זה טעינה אלחוטית? האם היא יכולה להתאים לכל רכב? על כך במאמר לפניכם.טעינה חשמלית לרכב

טעינת רכב אלחוטית נכנסת בקצב איטי לתודעה של כולנו. מדובר בטעינה שמתאימה לרכבים חשמליים וגם רכבים היברידיים שמונעים על ידי סוללה ייחודית, בעוד שהטעינה שלה מתבצעת ממש בדומה לאופן שאנחנו מטעינים את הטלפון הנייד שלנו, בצורה אלחוטית. כיום יש מספר חברות לרכבים שכבר החלו לייצר ולמכור רכבים שיש להם את האופציה של טעינה אלחוטית כמו חברת הרכבים בי אם וי. כמו כן, יש חברות חיצוניות שמוכרות את התקן האלחוטי שמיועד לרכב חשמלי שהוא מתאים לסוג מסוים של מכוניות חשמליות.

מה היתרונות של העמדה האלחוטית?

אחד היתרונות הבולטים של עמדת טעינה אלחוטית היא הפשוטות והנוחות בצורת טעינה זו אין צורך להתעסק כלל עם כבילה מיותרת ולחפש כל הזמן אחר עמדת טעינה על מנת להטעין את הרכב שלנו. כמו כן, ההתקנה היא פשוטה למדי, הפד שמיועד להטענה נמצא ברצפה של המוסך או באזור החצר, את הרכב מחנים מעל העמדה של ההטענה ופשוט הרכב מתחיל להטען בצורה אלחוטית.

איך זה עובד?ענף הרכבים החשמליים בגדילה

מדובר כאמור בצעד משמעותי וחשוב לעתיד ענף המכוניות החשמליות שיחסוך זמן רב והרבה התעסקות וכמובן גם הרבה כסף. הצורה שבה עובדת המערכת של הטעינה היא על ידי כך שהיא מעבירה, מכל מקום שהיא נמצאת בו על הקרקע, אנרגיה חשמלית מרשת החשמל לכיוון המכונית על ידי שדה אלקטרומגנטי שהיא מייצרת בין שני הסלילים – אחד במשדר שנמצא עמוק בקרקעית והאחר במקלט שהותקן בתחתית הרכב.

כמו הטענה חשמלית במכשירם הביתיים

לכל מי שיש את ה- "איי רובוט" השואב החשמלי ששואב את האבק מכל פינה בבית ונטען בצורה אלחוטית או כל מי שהדמיון שלו יכול להגיע בקלות למחוזות רחוקים, לא יפריז אם ידמיין בחשיבות של טעינה אלחוטית בעתיד הרכבים החשמליים וגם ההיברידיים. כבר לא נצטרך יותר להסתבך עם עשרות כבלים שמשתרכים אחד בשני וזרוקים להם מאחור, בבגאז' של הרכב ובעיקר מתכסים באבק ולכלכוך, כיום כל שנצטרך זה להחנות את הרכב מעל למשדר על מנת להתחיל לטעון את הרכב אותו וכבר מאותו הרגע תשלח אנרגיה באמצעות הליך אינדוקטיבי אל המרכיב שמוליך את האנרגיה היישר לסוללה שנמצאת באזור התחתון של הרכב.

שתפו את הפוסט אם אהבתם

אודות גרינספוט

גרינספוט מספקת גישה נוחה לתחנות טעינה לרכבים חשמליים על ידי השקעה מתמדת בתשתיות במרחב הציבורי לרכבים חשמליים.

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

אנרגיה חשמלית לרכבים