יחי(עם) הצפון החדש

בדרך עקלקלה ובין עצים ירוקים, שוכן לו בצפון קיבוץ יחיעם שבנוסף להיסטוריה המרתקת, מוסיף גם הווה מודרני ועתיד ירוק וחשמלי. גרינספוט ממליצה על טיול מרתק בקיבוץ יחיעם, גם (ולא רק) לבעלי כלי רכב חשמליים.
יחי(עם) הצפון החדש

"בעוד 100 מטרים, פנה ימינה" אמר הוויז בנסיעתנו בכביש 89 לכיוון מזרח. אמר? אז פונים. אבל…לאן פונים? מצד שמאל יש מחצבה ענקית, כאילו הורידו הר שלם ואם לא הכביש מעליו, סביר להניח שההר היה נחצב עוד יותר. מצד ימין, ירוק. כמה ירוק? ירוק מאוד. נסיעה קצרה בכביש א-לה נורובורינג מובילה לפתחו של קיבוץ יחיעם. שוויץ זה כאן.

אי אפשר שלא להתרשם מהכניסה לקיבוץ יחיעם. עוד בטרם ההגעה לשער הקיבוץ, נצפה המבצר ההיסטורי, "מבצר יחיעם", בגאון בשיא גובה הישוב, רוצה לומר "היה פה משהו היסטורי". מדובר בגן לאומי עשיר בהיסטוריה שנשמרה בצורה יוצאת דופן המעניקה השראה רבה ועוסקת בין הייתר בנאמנות למולדת. יחי-עם ישראל!

מבצר יחיעם. מבנה היסטורי בעל עבר עשיר (קרדיט: רשות הטבע והגנים)

עם הירידה מהמבצר נגלית פנינה מקומית בדמות לא פחות ולא יותר מאשר מבשלת בירה בוטיק – בירה מלכה. אבל לא בבירה בעלת הטעם הנהדר עסקינן, וזה כלל לא משנה אם אתם אנשי בלונד, פייל אייל או סטאוט. מדובר במתחם גדול המשמש למעין פיקניק משפחתי המרכז אליו את כל תושבי האזור, וכל הטוב הזה אל מול נופים ירוקי עד. אפשר לבלות שעות במתחם כאשר הקנקנים זורמים לא פחות מנחל הגעתון הסמוך…

לא אנשי בירה? אז תשתו יין. בצמוד למבשלה קיים יקב בוטיק העונה לשם יקב עבייה (Abaya). היקב עצמו קטן אך עשיר במגוון יינות וטעמים. ניתן להנות מפלטת גבינות מתוצרת מקומית ולהנות מהאוויר השליו שהאזור מעניק.

בירה מלכה. לחיים! (קרדיט: בירה מלכה)

ועם כל הטוב הזה, מה עושים עם הרכב בינתיים? כמובן שטוענים אותו, שכן הקיבוץ יחד עם חברת Greenspot דאגו גם לבעלי כלי הרכב החשמליים בעמדת טעינה כפולה מבית ALFEN המספקת עד kw/h 22 לכל שקע טעינה. עמדת הטעינה נמצאת בליבו של הקיבוץ בסמוך למכולת (כלבו, בלשון הקיבוץ) וזמינה לכל סוללה ריקה שלא נדע.

תפסתם ראש מהבירה, היין ועמדת הטעינה? אל דאגה, בקיבוץ מספר לא מבוטל של צימרים וחדרי אירוח הזמינים עבור אורחיו המשלימים חופשה בלתי נשכחת.

עמדת הטעינה של גרינספוט בקיבוץ. משתלבת היטב בטבע הירוק (קרדיט: חברת גרינספוט)

שתפו את הפוסט אם אהבתם

אודות גרינספוט

גרינספוט מספקת גישה נוחה לתחנות טעינה לרכבים חשמליים על ידי השקעה מתמדת בתשתיות במרחב הציבורי לרכבים חשמליים.

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

אנרגיה חשמלית לרכבים