כמה מכוניות חשמליות יש בישראל?

ההערכה כיום שעוד שמונה שנים לכל היותר כמות הרכבים החשמליים בעולם תהייה שווה לכמות הרכבים שפועלים על בנזין. ועובדה זאת אם נרצה או לא' תשפיע גם על השוק הרכבים החשמליים בארץ.
צפויה גדילה משמעותית של רכבים חשמליים בישראל

רכבים חשמליים החלו להגיע לישראל כבר לפני מספר שנים אולם התשתית טרם הייתה מוכנה לקראתם והרבה מכוניות נשארו בהיעדר קונים. יחד עם זאת, יש מגמה בכל העולם לעבור למכוניות חשמליות ובכך להפחית את הזיהום באוויר. אך הדבר לא רק נוגע לתרומה לסביבה שלנו, אלא גם למחירים הגבוהים של הדלק והתחזוקה הכללית וברגע שנעבור למכונית חשמלית, אלא ירדו מאתנו והעלויות על רכבים יהיו הרבה יותר נמוכות והכל יפעל באמצעות אנרגיה ירוקה. אז כמה מכוניות חשמליות יש בארץ? והאם המגמה היא להרחיב את שוק המכוניות החשמליות? על כך במאמר לפניכם.רכבים חשמליים בישראל

רכבים חשמליים בארץ

בישראל יבואני הרכב של מכוניות חשמליות, מציעים כיום למכירה יותר מ–20 דגמים של מכוניות חשמליות או היברידיות. בשנת 2017 בממוצע קרוב ל– 1300 מכוניות מסוג חשמלי עלו על הכביש. אלא שלרוב כל הדגמים שעלו היו מכוניות פאר מסוג  BMV, מרצדס, וולבו ופורשה, ובמכוניות אלה יש שילוב של מנוע חשמלי לצד מנועי בנזין עתירי נפח. כשהסוללה שלהן התרוקנה, הן הפכו חזרה לרכבים מזהמים, אפילו הרבה יותר ממכונית ממוצעת. הסיבה שנעוצה לביקוש הגובר של רכב יוקרה נטען היא בשל הטבת המס שהמדינה מעניקה עבור כלי רכב בטכנולוגיה זו.

רכבים חשמליים טהורים

בנוסף, רק שני דגמים שמשווקים בישראל ביבוא סדיר נחשבים לרכב חשמלי טהור! נטולי מנועים שעובדים באמצעות בעירה פנימית הינם רכבי ה-  רנו זואי ו – BMV i3. אך בפועל לצערנו לא מעוניינים לרכוש אותן. מעל מאה יחידות של רנו הגיעו לישראל בשנת 2107 ורק שני רכבי BMV  חשמלית נמכרו בשנת 2018.

מה הצפי לעתיד המכונית החשמלית בארץ?

צפויה גדילה משמעותית של רכבים חשמליים בישראל

ההערכה כיום שעוד שמונה שנים לכל היותר כמות הרכבים החשמליים בעולם תהייה שווה לכמות הרכבים שפועלים על בנזין. ועובדה זאת אם נרצה או לא' תשפיע גם על השוק הרכבים החשמליים בארץ. מה שמעקב את כל המצב מלנוע זה בעיקר התשתית הקלוקלת שמתחילה לרקום עור וגידים לגבי כל מה שקשור לבנייה של עמדות טעינה במקומות מרכזיים בכל רחבי הארץ, עמדות שיספקו את החשמל בצורה מהירה ביותר ויאפשרו טווח נסיעה ארוך, מה שלא קורה עדיין בימינו.

על אף שיש תחושה כי המאמץ נעשה כל הזמן, טרם נבנתה תשתית איתנה שתוכל להחזיק מערך שלם של צי מכוניות חשמליות בצורה נוחה ויעילה. גם במשרד האנרגיה בישראל עוסקים רבות ברגולציה ובמענק של אישורים לעמדות מסוימות שפזורות בארץ, שיאפשרו בנייה של עמדות טעינה שישרתו את הנהגים שירכשו רכב חשמלי.

שתפו את הפוסט אם אהבתם

אודות גרינספוט

גרינספוט מספקת גישה נוחה לתחנות טעינה לרכבים חשמליים על ידי השקעה מתמדת בתשתיות במרחב הציבורי לרכבים חשמליים.

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

אנרגיה חשמלית לרכבים