כמה עולה עמדת טעינה לרכב חשמלי

יש היום מגוון סוגים של עמדות טעינה מהם ניתן לבחור עמדה ובהתאם להם גם המחירים בטווחים שונים.
עמדת טעינה לרכב חשמלי

היום כל אחד שרוכש רכב חשמלי מודע לכך שיש עליו לדאוג גם לעמדת טעינה ראויה שתטעין לו את הסוללה בכל פעם מחדש. מלבד העמדות הציבוריות שפזורות בכמה מוקדים בארץ, יש את עמדות הטעינה שנרכשות באופן פרטי בלי קשר לרכב עצמו ומייצרות אותן חברות שזה תחום התמחותן. כל אחד שמחזיק ברכב חשמלי מוזמן לבחור את העמדה שהוא מעוניין בה בהתאם לשיקולי העלויות, לפי מצב התשתית בבית, בהתאם לתשתית של הרכב עצמו ובהתאם לנראות של העמדה וכדומה. אז כמה עולה לנו עמדת טעינה לרכב חשמלי?

עמדת טעינה של גרינספוט

שוק שלם של עמדות טעינה

יש שוק שלם ומנעד של מוצרים בכל הקשור לעמדות טעינה של רכבים חשמליים. עמדות טעינה נמכרות לרוב בנפרד מרכישה של הרכב ובמקרים בהם הן מגיעות עם הרכב במידה, היבואן מוכר את הרכב החשמלי יחד עם מטען ומגלם את המחיר בכל העלות של הרכב עצמו. יש היום מגוון סוגים של עמדות טעינה מהם ניתן לבחור עמדה ובהתאם להם גם המחירים בטווחים שונים. לכן, לא קיים מענה חד משמעי לשאלה זו. התשובה לרוב תהיה תלויה בשני גורמים עיקריים: סוג העמדה שאותה תבחרו לרכוש והיקף כל עבודת תשתית שתאלצו לבצע אצלכם בבית, על מנת לאפשר לעשות בה שימוש. לרוב, עמדת הטעינה מוכרחה בתשתית ייעודית שיש לה מפסק שנמצא בלוח החשמל.

שוק בצמיחה, עמדות טעינה ורכבים חשמליים

מחירים ועלויות

מחיר של עמדת טעינה ביתית רק יתחיל ב-1,800 ש״ח. אך המחירים לחלוטין עשויים לעלות יותר בכמה אלפים. לפני כל התקנה יש לבקש מחשמלאי לבדוק את התשתית של הארכה בביתכם, אחרת לא ניתן להתקין עמדה בהיעדר ארכה. את העמדה עצמה מתקין החשמלאי של החברה ממנה תרכשו את העמדה, כמו כן, הוא מוסיף בלוח החשמל את המפסק הספציפי שנזדקק לו ומושך כבל בלוח החשמל לכיוון החנייה של הרכב, שם למעשה תותקן עמדת הטעינה.

ומה באשר לסוללה?

הסוללה היא המרכז הפועם למעשה של הרכב החשמלי, היא מה שמבדילה את הרכב החשמלי מרכב רגיל. לכן מומלץ ביותר להקדיש זמן על מנת להבין ממה היא עשויה, מה הגודל שלה, היכולות ואיזה אחריות יש לכם עליה. כשהסוללה מסיימת את מחזורי הטעינה שלה ואינה יכולה להיטען עוד, תאלצו להחליף אותה או להחליף את הרכב. בכל מקרה מדובר בהוצאה גדולה. סוללות עשויות לעלות לא מעט, בין כמה אלפי דולרים לעשרות אלפים וכן גם רכב חדש.

שתפו את הפוסט אם אהבתם

אודות גרינספוט

גרינספוט מספקת גישה נוחה לתחנות טעינה לרכבים חשמליים על ידי השקעה מתמדת בתשתיות במרחב הציבורי לרכבים חשמליים.

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

אנרגיה חשמלית לרכבים