מידע על עמדת טעינה לבית המשותף

התקנת עמדת טעינה בבית משותף מצריכה הערכות מקדימה ומקצועית, שכן מדובר במציאת פתרון אשר יוביל לשכנות טובה בין הדיירים. עמדה טעינה שכזו יכולה להיות שייכת לכל דייר באופן פרטני או עבור כלל הבית המשותף ובכך להוות חלק מהרכוש המשותף של הדיירים מה שיוביל את הבניין לחדשנות, בעל אנרגיה ירוקה ולהפחתת זיהום האוויר בסביבתו.
עמדת טעינה לבית משותף

אישור מקדים: על פי הוראות חוק המקרקעין, נכון לשנת 2020 נדרשת הסכמה של כלל דיירי הבית המשותף בעבור שימוש ברכוש המשותף (במקרה הזה, שימוש בארון החשמל ו/או חניה) שלא לטובת שימוש רגיל. האישור מצריך חתימה של כלל דיירי הבית המשותף, מהווה תנאי ראשוני לטובת התחלת הפרויקט ויש בו צורך עבור עמדת טעינה פרטית (עבור דייר באופן בודד) ובנוסף עבור עמדה טעינה המשותפת לכלל הדיירים.

תשתית החשמל: יש להזמין חשמלאי מוסמך אשר יבחן את תשתית החשמל הקיימת בבניין המשותף ובהתאם לכך ייקבע מהו הספק המתח אותו ניתן להשית על תשתית החשמל הקיימת, ובמילים אחרות איזו עמדת טעינה תתאים למערכת החשמל הקיימת על בסיס הספק המתח הפנוי. בנוסף, על בסיס תשתית החשמל ניתן לדעת כיצד לבצע את ניהול העומסים בעמדות הטעינה (במידה וקיימות מספר עמדות טעינה בבניין) בצורה הטובה ביותר. כמו כן, מכיוון שלעמדת הטעינה נדרש מפסק חשמל ייעודי עבורה בלבד, חיבור החשמל יתבצע על ידי הולכת כבל חשמל ישיר מלוח החשמל של הבית ועד למיקומה של עמדת הטעינה. 

סוג עמדת הטעינה: לבית המשותף קיים מגוון רחב של עמדות טעינה, אשר כל אחת עונה על צורך או דרישה ומותאמת לתשתית החשמל הקיימת. בבתים משותפים בהם עמדת הטעינה הינה עבור כלל הדיירים, חשוב שעמדת הטעינה תהייה בעלת יכולות ניהול מתקדמות, אפשרות שליטה מרחוק ויכולות ביצוע סליקה וחיובים מה שימנע ממנהלי הבית המשותף התעסקות אל מול משתמשי עמדת הטעינה. כמו כן, חשוב שלעמדת הטעינה תהייה יכולת ניהול עומסים חכם המאפשר שימוש במקביל של מספר עמדות הטעינה ללא חשש מעומס יתר על תשתית החשמל הקיימת.

בטיחות: על עמדת הטעינה לעמוד בכל התקנים הנדרשים ואין לחבר למערכת החשמל המשותפת עמדת טעינה שאינה עומדת בכך, שכן הדבר עלול לגרום לפגיעה משמעותית ברכב ובתשתית החשמל בבניין המשותף.

עמדת טעינה לבית משותף

שתפו את הפוסט אם אהבתם

אודות גרינספוט

גרינספוט מספקת גישה נוחה לתחנות טעינה לרכבים חשמליים על ידי השקעה מתמדת בתשתיות במרחב הציבורי לרכבים חשמליים.

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

אנרגיה חשמלית לרכבים