עלות טעינת רכב חשמלי

הרבה אנשים שואלים בכל הקשור לרכבים חשמליים – אם זה כל כך זול אז למה לא כולם נוסעים ברכב חשמלי? יש שאלות שהתשובה שלהן הרבה יותר מורכבת וכך גם בסוגית הרכבים החשמליים. אז מה באמת צריך לקרות על מנת שאנשים יתחילו לרכוש רכב חשמלי? מסקר שיזם משרד האנרגיה עולים שלושה אזורי חסמים מרכזיים שהם בעיקר מונעים מהנהג הישראלי הממוצע לרכוש רכב חשמלי והם: אזורי טעינה והטווח מרחק ביניהם, אזור הרכישה וכל מעטפת התמיכה ברכב.

עלות טעינת רכב חשמלי

עלות טעינת רכב חשמלי היא אינה שיקול אצל הנהג הישראלי ומה שכן חוסם אותו ממעבר לרכב חשמלי הינו ההמתנה של חצי שעה לטעינה בזמן שהוא נמצא בדרכים (לא בביתו בלילה), תשתית טעינה ארצית שלא מפותחת מספיק וטווח נסיעה של 352 ק״מ ללא צורך טעינה.

עמדת טעינה לרכב חשמלי מחיר

בכל הקשור למחירים ועלויות טעינה, חלק מהתקנות שהוציא משרד התשתיות הינן, שעמדות טעינה ברחוב יותקנו בידי חברת החשמל. בנוסף קבע משרד התשתיות שבמידה ומדובר על בית פרטי או חניון אפשר יהיה להתקשר ישר מול חברת החשמל או לחברה שמספקת טעינה שמחזיקה ברישיון לכך. תקנה נוספת אומרת שכל בעל רכב חשמלי רשאי יהיה לטעון בכל עמדה, בלי קשר לספק שיש לו, אך ייתכן שיחויב בסכום גבוה, במידה ומדובר בספק אחר. המחיר עבור טעינה ייקבע על ידי רשות החשמל, אך יהיה שונה ממחיר של חשמל ביתי, משמע – זול יותר! זאת כדי לעודד רכישה של רכבים אלה. אך יחד עם זאת, מחיר הטעינה יכלול בתוכו גם הולכה ואחזקה ולכן הוא עשוי להסתכם במחיר יקר יותר.

אז למה לא כולם עוברים לרכב חשמלי?

עורכי הסקר התעניינו גם מה יכול להוות בכל זאת מוטיבציה לעבור לרכב חשמלי. התשובה הלא כל כך מפתיעה הייתה דבר ראשון החיסכון הכלכלי שבמעבר – חיסכון גדול בדלק, בתחזוקה הכללית של הרכב, מחיר רכישה שהוא נמוך (זאת בעיקר בזכות הטבות המס שמוצעות) וזמן אחריות ארוך על הסוללה.

הדברים האחרים שנאמרו בנוגע למעבר היו תחושת הבטיחות ושמירה על איכות הסביבה מדובר בנתון מעודד ביותר כיוון שזה אומר שאנשים מבינים את החשיבות ואת המהות העיקרית במעבר למכוניות חשמליות והחסם העיקרי הוא התשתית הלא מפותחת בארץ, יחד עם זאת, מדובר בביצה ותרנגולת, אם לא נרכוש מספיק מכוניות חשמליות, התשתיות עבורם יעוכבו ולא יוקמו וההיפך.

שתפו את הפוסט אם אהבתם

אודות גרינספוט

גרינספוט מספקת גישה נוחה לתחנות טעינה לרכבים חשמליים על ידי השקעה מתמדת בתשתיות במרחב הציבורי לרכבים חשמליים.

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

אנרגיה חשמלית לרכבים