עמדות טעינה לרכב חשמלי

לא ניתן להתכחש עוד לעובדה שיש היום שוק רכבים בכל העולם שעולה דרגה ומתקדם במהירות לכיוון שוק הרכבים החשמליים נטולי הדלק. מה שבעבר דמה יותר לאופציה רעיונית משעשעת, קיבל תאוצה מהותית בשנים האחרונות והוכיח שהעתיד הוא מכוניות חשמליות שתשלוטנה על הכביש. מומחים קובעים, שלא יותר משבע שנים, כמות הרכבים החשמליים תהייה שווה למספר הרכבים שנעזרים בבנזין ושהטעינה שלהם תתבצע רק על ידי עמדות לרכב חשמלי.

עמדות טעינה לרכב חשמלי

כל רכב חשמלי זקוק לחשמל כדי להטעין את עצמו (הסוללה שלו). רכב חשמלי מחזיק בכבל הטענה ונעזר בעמדת טעינה לרכב ולא בחיבור שהוא ישר לחשמל בעיקר בשל נושא הבטיחות. לפני הכל יש צורך בבידוד של רשת החשמל לבין החיבור לרכב עצמו. עמדות הטעינה לא מאפשרות את הטענת הרכב אם לא קיימת הארקה והשימוש בהן הוא בטיחותי ומונע התחשמלות בכל מגע בתקע של הטעינה, כשהוא אינו נמצא בחיבור ישיר לרכב.

סוגי עמדות טעינה לרכב

במקרה של הטענה ביתית לרכב, רוב היצרנים של הרכבים מעניקים גם כבלים להטענה שמותאמים לרכב באופן ספציפי. את עמדת טעינה לרכב חשמלי צריך לדעת להתקין ויש כמה חברות שעוסקות בהתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי. יצרנים של רכבים חשמליים מספקים תמיד סוללה שתצליח להיטען עם מתח החשמל שתואם לה ובזכות זה, גם העמדות של ההטענה לסוגי הדגמים של הרכבים, תהיינה שונות ובהתאם לכל סוג רכב. אולם, אפשר לחלק את כל עמדות  הטעינה לעמדות מהירות, איטיות ורגילות.

התקנת עמדות לרכב חשמלי

עמדה מסוג 1 – תתאים לשקע של הבית שלא מותאם לטעינה של מכונית חשמלית. נחשבת לעמדה עם טעינה איטית יחסית.

עמדה מסוג 2 – תהיה גם מותאמת לעמדת טעינה לרכב חשמלי ביתית. יש שוני במראה ובצורה של חיבורי הכבלים, ומכך נסיק שלא ניתן להתאים כל דגם לעמדה שקיימת בכל מקום.

עמדה מסוג 3 –  מותאמת לטעינה של כלל הרכבים ונחשבת ליקרה.

עמדה מסוג 4 –  נחשבת למערכת שמתאימה לטעינה במהירות גבוהה עם אפשרויות טכנולוגיות שמשפרות את אפשרויות הטעינה.

הבחירה בכל עמדת טעינה לרכב תהיה לפני הכל תלויה ביצרן של הרכב ובסוג הדגם של הרכב החשמלי. ברכבים מוכרים כמו 'קיה', 'מיצובישי' וכו' אפשר יהיה להטעין בעמדה מסוג 2 ובדגמים אחרים, עמדה מסוג 3 תתאים יותר. למעשה לא באמת צריך עמדת טעינה מהירה, כיוון שרוב הרכבים החשמליים בימינו מגיעים לטווחי נסיעה ארוכים מאוד והשימוש יכול להימשך עד הלילה, כשבלילה ניתן להטעין את הרכב לאורך כל הלילה כשבכל מקרה אין שימוש ברכב.

שתפו את הפוסט אם אהבתם

אודות גרינספוט

גרינספוט מספקת גישה נוחה לתחנות טעינה לרכבים חשמליים על ידי השקעה מתמדת בתשתיות במרחב הציבורי לרכבים חשמליים.

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

אנרגיה חשמלית לרכבים