פורשה טייקן החשמלית – בישראל

היבואן המקומי החל בשיווק גרסת הספורט-סלון החשמלית של המותג הגרמני. הביצועים (והמחירים) בהתאם.

בשנת 2015 בתערוכת פרנקפורט חשפה יצרנית הרכב פורשה מכונית ספורט-על חשמלית מרהיבה בשם מישן E עם הספק אימתני של 600 כ"ס וקריצה ברורה לטסלה האמריקאית, החלוצה בתחום. כבר אז היה ברור לאן המותג הגרמני מכוון את דרכו החשמלית, ואכן 4 שנים לאחר מכן נחשפה באופן רשמי הטייקן (Tycan) כמכונית הספורט-סלון 4 דלתות החשמלית של החברה.

בשבוע שעבר חשף היבואן המקומי (אורכיד ספורטס קארס) את המכונית לראשונה בישראל ואין ספק שמדובר בבשורה חדשנית ועמוסת טכנולוגיות שטרם נראתה כאן. המכונית, כאמור בעלת מבנה 4 דלתות והנעה כפולה, מקומרת כמיטב המסורת והמוטיבים של יצרנית העל הגרמנית, נמתחת לאורך ורוחב של 4.96 ו-1.96 בהתאמה, ועל כן מדובר במכונית לא קטנה בכלל. יחד עם זאת, גובה המכונית הוא 1.38 בלבד, כיאה למכונית ספורט ברמה זו. משקל המכונית הוא קצת יותר מ-2 טון, בעיקר בגלל מארז הסוללות הנכבד.

פורשה טייקן החשמלית (קרדיט: אתר היצרן)

פנים הרכב חושף עושר טכנולוגי שלא היה מבייש שום מטוס קרב. מעבר ללוח השעונים הדיגיטלי בגודל 16.8", קיים צג מגע אינפורמטיבי בגודל 10.9" המשמש גם כמערכת המולטימדיה בעלת בינה מלאכותית וצג נוסף בגודל 8.4" עבור מערכת המיזוג המתקדמת. בנוסף, יכולים רוכשי הרכב לבחור בין מושבים בעלי ריפוד עור לבין מושבי בד ממוחזר למען שמירה על הסביבה.

פנים הרכב. עושר טכנולוגי שלא היה מבייש שום מטוס קרב (קרדיט: אתר היצרן)

4 גרסאות – לא לכל אחד

היצע הגרסאות של הטייקן מעניין. בבסיס ההיצע נמצאת ה-"טייקן S4" בעלת מארז סוללות בקיבולת של 79.2 קוט"ש המספקים 530 כ"ס וטווח נסיעה של 407 ק"מ (WLTP). הגרסה מעל נמצאת עם סוללות Performance Plus בקיבולת 93.4 קוט"ש בהספק של 571 כ"ס וטווח נסיעה הגדל ל-461 ק"מ. בשני הדגמים הללו התאוצה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות. מחירן של גרסאות אלו מתחילות ב-847,000 ₪, לפני תוספות.

תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות, כמו אופנוע! (קרדיט: אתר היצרן)

מעל הגרסאות הללו נמצאות גרסאות הקצה העונות לשם "טורבו" ו-"טורבו S", אף על פי שלמכונית, כיאה למכונית חשמלית – אין רכיב טורבו…

בגרסאות אלו המספרים והביצועים קיצוניים לחלוטין (וזה לא שהביצועים בגרסאות הבסיס נחשבים "סטנדרטיים"). בגרסת הטורבו "הרגילה" ההספק עומד על 625 כ"ס ובמצב Overboost מטפס ל-680 כ"ס בטווח נסיעה של 450 ק"מ ועם 3.2 שניות ל-100 קמ"ש. בגרסת הטורבו "S" הספק שגם כן עומד על 625 כ"ס, אך במצב Overboost הביצועים עולים על כל דמיון עם 761 כ"ס ו-2.8 שניות ל-100 קמ"ש. מחירן של גרסאות אלו מתחיל ב-1,257,000 מיליון ש"ח ועולה צפונה אל מעבר ל-1.5 מיליון ₪. מהיבואן נמסר שיחידות ראשונות, שהוזמנו על ידי עשרות ישראלים כבר מלפני 10 חודשים, יימסרו במהלך החודש הבא.

יחידות ראשונות הוזמנו על ידי עשרות ישראליים וימסרו בחודש הקרוב (קרדיט: אתר היצרן)

שתפו את הפוסט אם אהבתם

אודות גרינספוט

גרינספוט מספקת גישה נוחה לתחנות טעינה לרכבים חשמליים על ידי השקעה מתמדת בתשתיות במרחב הציבורי לרכבים חשמליים.

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

אנרגיה חשמלית לרכבים