פיאט e500 החדשה – חשמלית בלבד

הקונצרן האיטלקי השיק לאחרונה את הדור החדש של המיני היוקרתית שתשווק בגרסה חשמלית בלבד.
פיאט e500 החדשה

לא פחות מ-13 שנים, ובניהן מתיחת פנים משמעותית אחת (ב-2015) חלפו מאז הוצגה פיאט 500 בגלגולה החדש. 13 שנים שהן חיי נצח בעולם הרכב, ועם הצלחה עולמית על שלל הגרסאות והצבעים של הדגם – הגיע זמנה של פיאט לרענן את המיני הקטנה בדור חדש לחלוטין.

עיצובו החיצוני של הדגם החדש שומר על הקווים על מראה הרטרו הנצחי של הרכב. יחד עם זאת, קיימים שינויים עיצוב בדגם החדש כאשר בולטים בהם בדמות פנסים חדשים, קורות גג עבות, שבכה קדמית ועוד גימיקים שונים, בניהם תאורת E בפנסי הרכב האחוריים. בעוד שפרופורציות הרכב נראות זהות לחלוטין לדגם הנוכחי, ה-e500 החדשה מעט יותר גדולה. אורך ורוחב המרכב גדלו ב-6 ס"מ, הגובה ב-2 ס"מ ובסיס הגלגלים גדל ב-2 ס"מ נוספים. באופן כללי, פיאט ממתגת את הרכב כיותר "500" מאשר "פיאט" ונראה שטלאיי הרכב מבליטים זאת היטב, כמו כן ניכר שסגנון הרטרו נשמר בהחלט גם אם כי משולבים בו נגיעות עיצוב מודרניות.

דגם חדש השומר על מראה הרטרו הנצחי. פיאט E500. (קרדיט: אתר היצרן)

פנים הרכב קיבל עיצוב חדשני עוד יותר והוא שונה לחלוטין ממה שהכרנו והוא בנוי מחומרים איכותיים ונעימים למגע. אל לוח המחוונים הדיגיטלי והעגול מצטרף מסע מגע "צף" בגודל של לא פחות מ-"10.25 המציגה את מערך המולטימדיה החדש של החברה – Uconnect 5, גלגל הגה שנחתך בחלקו התחתון, סדרת כפתורים דמוית פסנתר, כולל למערכת ההילוכים, המזכירה במידת מה את מערכת הכפתורים של דגמי פיג'ו-סיטרואן, בעלת הבית החדשה של הקונצרן האיטלקי.

פנים הרכב. עיצוב חדשני וייחודי (קרדיט: אתר היצרן)
מערך המולטימדיה החדש של החברה – Uconnect 5. (קרדיט: אתר היצרן)

עמוסת טכנולוגיות

ב-e500 החדשה נראה שהמהנדסים לא חסכו בטכנולוגיות. מערכות הבטיחות ברכב כוללות בליטה אוטונומית, ניתור שטחים מתים, מערכת סיוע שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. מערכת ההילוכים מאפשרת 3 מצבי נסיעה – רגיל, טווח ושרפה (Sherpa), כאשר האחרון מגביל משמעותית את ביצועי הרכב בשם שמירה על מארז הסוללות.

ואם בסוללות עסקינן, אז ה-e500 מספקת מארז סוללות גדול באופן יחסי, בעל קיבולת של kw/h 42 המאפשרות נסיעה של 320 ק"מ לפי תקן WLTP ובעלי הספק של 118 כ"ס המספקים ביצועים נעים של 9 שניות ל-100 ק"מ. טעינת הרכב מתבצעת על ידע שקע טעינה  type 2או טעינה מהירה מסוג CCS שלדברי פיאט מטעינה 80% מהסוללה ב-35 דקות.

המיני החדשה תיוצר במפעל פירפיורי שבטורינו, עם כושר ייצור של 80,000 יחידות בשנה. פיאט צופה הצלחה זהה לכל הפחות כפי שזכתה עם הדגם היוצא, אף על פי שהדגם הנוכחי צפוי להיות יקר יותר משמעותית.

המיני החדשה. פיאט צופה לה הצלחה (קרדיט: אתר היצרן)

שתפו את הפוסט אם אהבתם

אודות גרינספוט

גרינספוט מספקת גישה נוחה לתחנות טעינה לרכבים חשמליים על ידי השקעה מתמדת בתשתיות במרחב הציבורי לרכבים חשמליים.

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

אנרגיה חשמלית לרכבים